Virtuální skutečnost

6. května 2011 v 8:43 | Občan |  Zajímavosti

Websurfing je v současné době jedna z možností jak zvýšit návštěvnost webových stránek. Slovo "možnost" je více než namístě. Chceme-li pouze zapůsobit na ostatní a ohromit vysokým číslem máme příležitost. Naopak pokud požadujeme jakousi zpětnou vazbu a tudíž nejen nicneříkající číslenou hodnotu volíme druhou možnost.



Nedávno jsem narazil na článek o možnosti jak navýšit návštěvnost vlastního webu, tzv. Websurfing. Pokud se rozhodnete zviditelnit své stránky ostatním máte na výběr ze dvou základní možností. Autosurfing nebo Manualsurfing.
Autosurfing je založen na principu automatického zobrazování webových stránek, kdy se Vám po cca 15 sec. obměňují upoutávky na weby ostatních uživatelů tohoto systému bez nutnosti manuálně celou operaci ovlivnit. Důsledkem je skutečně až enormní návštěvnost Vašeho webu. Má to však jeden háček. Jelikož zobrazování jednotlivých "reklam" probíhá automaticky v časovém sledu není třeba tyto nabídky fyzicky sledovat (zhlédnout), postačí když program stáhnete do lišty a necháte běžet. Tím se Vám přičítají tzv. kredity (nutné pro zobrazování Vašich stránek ostatním) i když o zobrazovaném obsahu nemáte ani ponětí. Vzniká tak efekt umělé návštěvnosti bez toho aby se o Vaší stránce vůbec někdo dozvěděl. Tuto možnost jsem osobně zavrhl ihned po odzkoušení. Jediným přínosem je totiž pouze to číslo v počítadle, které budí dojem velkého zájmu o Váš web a u ostatních "poctivých" návštěvníků snad i možný obdiv k Vašemu úspěchu. Jde však pouze o jakýsi "optický klam" neboť skutečnost je poněkud jiná.
Ve druhém případě jde o tzv. Manualsurfing. I tato možnost má své pro a proti. Jako kladnou hodnotu bych zmínil určitou skoutečnou zpětnou vazbu. Pokud uživatel tohoto systému chce ostatním nabídnout zobrazení vlastní stránky je nucen (tohle slovo neužívám rád) skutečně otevřít okno a shlédnout ve 20 sec. intervalech nabídky ostatních webů. Po každém zobrazení potvrdit kliknutím přechod na další upoutávku (reklamu). Bez klikání by tak nezískal potřebné kredity a jeho reklama by se nezobrazila. 1 získaný kredit = 1 zobrazení vašeho webu. Takže oproti první možnosti je tady jakási "záruka", že zrovna tu Vaši stránku opravdu někdo shlédl, nezobrazila se jen někde v zavřené liště. Číselná hodnota počítadla nepoletí sice strmě vzhůru, ale má alespoň nějakou vypovídací hodnotu oproti první možnosti. Proti je snad jen nutnost "poctivě" odklikat a shlédnout. Ale chci-li brát, měl bych také dávat.
Někdo může namítnout. K čemu to všechno je? V prvním případě k ničemu :-) Ve druhém určitý smysl lze spatřit. Proč nepropagovat svůj výtvor někomu jinému? Nemusí se mu zamlouvat, ale dozvěděl se o jeho existenci a tom je reklama především. Oproti Autosurfu nepoletí návštěvnost strmě vzhůru, ale máme jakousi představu o skutečnosti v počtu "zhlédnutí" ne jen nic nevypovídající čísla.
Pro Autosurfing je dost využíváná česká stránka: Websurf naopak pro Manualsurfing: EasyHits4U
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 mstajer mstajer | Web | 7. května 2011 v 2:27 | Reagovat

Nuže, já to dělám spíš kvůli tomu, že si takhle s někým pokecám, nějaké rekordy v návštěvnosti mě zrovna moc nevzrušují.

2 Lucerna Lucerna | Web | 9. května 2011 v 18:29 | Reagovat

tak ja sa k rekordantom neratam a som predsa spokojna :D pre mna cisla nic neznamenaju, zalezi mi na spetnej vezbe :)
pravdu povediac som ani netusila, ze nieco ako Autosurfing nebo Manualsurfing existuje xDD

3 Občan Občan | E-mail | Web | 9. května 2011 v 20:03 | Reagovat

On ten manualsurfing je hlavně o tom dát o blogu vědět. Samozřejmě, že ne každý kdo spatří reklamu bude nadšen, ale na druhou stranu třeba někoho zaujme. A o tom to je. Nejde o honění přístupů - na to je autosurf...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama